Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 2 – Technologia prac w obiektach hotelarskich
Temat 1: Sporządzanie planu wykonania prac porządkowych w jednostce mieszkalnej zgodnie z procedurą po wyjeździe gościa
Zapoznaj się z prezentacjami:
PROCEDURA SPRZĄTANIA POKOJU PO WYJEŹDZIE GOŚCIA
https://prezi.com/sgue82kjpxvk/procedura-sprzatania-jm-na-czysto/
PROCEDURA SPRZĄTANIA WĘZŁA HIGIENICZNO – SANITARNEGO PO WYJEŹDZIE GOŚCIA
https://prezi.com/mqk1ialvvdty/procedura-sprzatania-azienki/
Napisz do zeszytu przedmiotowego krótką notatkę na temat tego czy procedury podane w prezentacjach mogą być dla Was inspiracją w wykonywaniu czynności związanych ze sprzątaniem Waszego pokoju lub łazienki w Waszym miejscu zamieszkania?
Odpowiedź wyślij na e-meila: olamar@interia.eu lub messengera
Temat 2. Procedury postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gościa
Zapoznaj się z materiałem.
oraz prezentacją:
https://prezi.com/1rpyxm_zb9gh/zasady-przekazywania-i-przechowywania-rzeczy-pozostawionych/
i wykonaj notatkę do zeszytu:
Hotel odpowiada za rzeczy gościa w określonym zakresie. Jeśli gość wyjeżdżając z hotelu pozostawił tam swoją własność, hotel ma obowiązek poinformować o znalezieniu takiej rzeczy gościa i wysłać ją na koszt właściciela, jeśli takie jest jego życzenie. W sytuacji, gdy nie znamy właściciela znalezioną rzecz przechowuje się przez czas podany w regulaminie hotelu ( z reguły są to 3 miesiące, czasami 6 miesięcy, a jeżeli są to rzeczy o dużej wartości przechowuje się je nawet do 2 lat).
Jeśli właściciel nie odbierze rzeczy, zostaje ona własnością hotelu ( można ją sprzedać lub przekazać na cele charytatywne). Jeśli jednak jest to rzecz bezwartościowa (długopis, gazeta itp.) jest wyrzucana.
W przypadku znalezienia takich rzeczy jak dowód osobisty, broń itp., należy o tym powiadomić policję.